Pengasingan Kelas?

 

"Corot punca jenayah"

  2011/11/14

  
JKM dapati pengasingan pelajar bijak, kurang pandai faktor kecewa   KUALA LUMPUR: Pengasingan pelajar kurang bijak ke kelas tercorot dikenal pasti antara punca kanak-kanak berumur antara 10 hingga 18 tahun terbabit jenayah. Ini disebabkan faktor pengaruh negatif rakan sekelas yang boleh mewujudkan persekitaran tidak kondusif untuk pembangunan mental mereka..."



nie..
artikel kecik yang aku jumpa online tadi..
nie..surat khabar hari aper ntah..maybe ader antara korang yang dah baca..
tapi..
cuba kita fikir balik..
betol jugak kan?
dulu..
aku selalu jugak tanya ayah aku,kenapa sekolah asing2kan kelas ayah?
ayah aku cakap..kerajaan nak letakkan budak2 pandai dalam satu kelas..
so that dia tak terpengaruh dengan budak2 lain..
tapi kan..
kita kan nak melahirkan pelajar2 yang bijak..
maknanya nak semua pandai lah kan..
habis,kalau letak budak tak pandai dengan tak pandai,bile diorang nak pandai?
lagi satu..perangai..
kalau teruskan letak budak2 macam tu sesama diorang aje..
bila diorang nak berubah?
sebab diorang tak kan sedar,ataupun buat2 tak nampak aje yang diorang kena sedar..
haha..itu just pendapat aku aje..
berdasarkan pengalaman aku..
tapi benda2 macam nie tak boleh nak ditimbangkan ikut sebelah pihak aje kan..
kena fikir panjang..
ntah lah..
tak tahu lah aku..
bagi aku senang aje,nak belajar dekat mana2 pun boleh pandai..haha
kan3??


Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Leave your lovely thoughts here :)
Tinggalkan kata-kata manis anda di sini :)

Y
Aching hearts :(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...