Words For Woman

  • Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.
  • Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar. Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.
  • Kahwinilah orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.
  •  Carilah seorang lelaki yang memanggil mu cantik, bukan hot / sexy
    Yang menelefon kembali ketika kamu menutup telefon
    Yang mahu tidur di bawah bintang dan mendengar detak jantungmu
    Atau mahu tetap terbangun untuk melihatmu tidur
     "..wahai PUTERIKU..demi ALLAH..jangan engkau percaya terhadap kata-kata sebahagian lelaki..bahawa mereka memandangmu krn akhlak dan adab..
    Bicara dgnmu sperti sahabat..dan apabila bercinta dgnmu sperti teman akrab..sebenarnya..mereka BOHONG!!
    Jika engkau mendengar sendiri bualan mereka..pasti engkau takut dan ngeri..
    Hanya di tanganmu pintu sgala kebaikan...Bukan di tangan kaum lelaki.."

    ~ALI THANTAWI~

Cuti Tahun Baru

uih2..
huhu..im home lahh..
best nyaa..dah beberapa hari aku termimpi2..
termasuk dalam kelas add math..haha
tak adalah..
habis aku kalau berangan dalam kelas add math...
silap2 cikgu yati baling duster kat muka aku..
 tak pasal2 jer..haha
i am getting better there..
a lot better..
and i am starting to feel how fun fizik is..
belajar radioactive tu..best..xD
now..
mak aku nak masukkan adik aku kat asrama..
sangat merisaukan..
rasa macam tak nak bagi je..
takut nanti bergaul dengan budak bukan2..
buat kerja bukan2 kat asrama tu..
hisap rokok ke..
tgk pornografi..haha..skema pulak aku nie..
tapi serius aku takut..
aku sayang adik aku..
aku tengok kawan2 lelaki aku dulu tu berubah dengan drastik..
aku takut adik aku jadi macam tu jugak..
kang takut dia berjaga malam..
dalam kelas ngantok..
takut dia leka dengan kawan2..
homework tak buat..tak belajar..
ish..risau tau..hmmmm..
aku nak adik aku berjaya..
takkan aku sorang je berjaya..kan..
bangganya aku kalau ada adik lelaki yang berguna..
=)



orang cakap..
hidup biarlah berpegang pada 3 tempoh waktu..
semalam, esok, dan hari nie..
semalam dah lama berlalu..
memang takkan datang balik..
bak kata ustaz aku, menangis guling2 pun tak dapat balik ke hari semalam..huhu
hari esok belum pasti untuk kita..
entah2 kejap lagi mati..sape tau??
semakin usia kita bertambah semkain kita mendekati kematian..
jadi jadikan lah hari nie hari yang terbaik..
jadilah manusia yang lebih baik setiap hari..
lagipun memang itu pun azam aku tahun ini..
simple..
just jadi lebih baik..
aku dah besar..kena berubah..
kita sama2 berubah yea..hargai masa kita..
and btw,awak!
saya rindu awak!
camat malam.....
Y
Aching hearts :(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...