Sebenarnya Saya Isteri Dia! (My Thoughts)


Assalamualaikum..
haha..aku lagi yang muncul kat sini..
malam ni ketagih nak buat post..
lama dah tak mengarut..
kih kih kih..
sorry..dah tak boleh letak gambar gerak gerak comel comel macam dulu..
sebab photbucket macam dah taknak bagi saya copy link je..
tak tahu kenapa.. T_T




me and syamira(biru) ngeh ngeh




jadi,seperti tajuk di atas..cewah..haha
SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA merupakan fenomena di Malaysia pada ketika ini..
haha..dulu aku pun tak minat cerita melayu tv3..
slot zehra lah, lestari lah. samarinda lah..
tetapi tiba tiba tersuka lah pulak dekat cerita nie..
bukan sebab izzue islam tu okay..
aku pun tak tahu dia wujud kat dunia nie sampai aku tengok cerita tu..
haha..kumpulan fourteen tu pun tak tahu..
nampak benar lah aku punya bawah tempurung tu..
bawah bumbung lah kot sebab aku bukan katak.. :p




cover page novel :p




hehe..
biasalah..
kita perempuan kann..suke sweet sweet.. :p
tapi si firash ni tak sweet mana pun aku rasa..
brutal aje..
kalau dengan aku dah lama makan penangan aje..hahaha
anyway, selamat pengantin baru kepada dia..
:p




ni gambar curi dekat google..ahaha






nie video akad nikah dia :)




sekarang ni memang style kan buat drama daripada novel...
so para novelist sekalian memang seharusnya lebih berusaha untuk menghasilkan novel yang berkualiti..
hahaha..
apasal lah skema sangat ayat aku..
best lah jadi oenulis novel..
saya pun nak buat novel jugak lah macam ni..
nak nak.. *gedik
haha..here's the sinopsis..




Cinta pertama tidak semestinya akan bersatu. Syaf tidak pernah terfikir bahawa jodohnya tertulis dengan Firash, adik kepada kekasihnya, Farish walhal Syaf dan Farish sudah merancang untuk ke jinjang pelamin. 
Namun, satu peristiwa hitam telah mengubahkan segalanya. 
Syaf, Farish dan Firash masing-masing dijemput hadir ke sebuah majlis sambutan harijadi oleh Raina dan Raimy. Raina dan Raimy telah merancangkan sesuatu untuk mendapatkan Syaf dan Firash tetapi akhirnya, Syaf dan Firash ditangkap tidur sebilik dalam keadaan yang mencurigakan. 
Datin Farizah (Wilma) telah menasihati anaknya Firash untuk berkahwin dengan Syaf yang juga merupakan anak angkatnya. Farish amat kecewa dengan sikap Firash yang dituduh terlanjur dengan kekasihnya sehingga berlaku pergaduhan besar antara adik beradik. Firash pula menentang habis-habisan kerana tidak sanggup berkahwin pada usia 21 tahun tambahan pula Syaf lebih tua 4 tahun daripadanya. 
Syaf bersetuju dengan cadangan ibu angkatnya demi menjaga maruah Datin Farizah dan tidak mahu hubungan dua adik beradik terjejas disebabkan oleh dia. Farish amat kecewa dengan keputusan Syaf yang bersetuju untuk berkahwin dengan Firash walaupun tidak ada rasa cinta. Syaf mengganggap dirinya sudah tidak suci dan tidak layak untuk Farish. 
Perkahwinan antara Firash dan Syaf diteruskan juga tetapi dilakukan secara rahsia. Tiada ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai yang dikhabarkan dan dijemput termasuk ayah kandung Farish dan Firash, Datuk Fakhrul. Farish telah membawa diri kerana tidak sanggup kehilangan Syaf. Pada hari berlangsungnya akad nikah, Farish telah terlibat dengan kemalangan maut. Lebih memilukan hati Syaf apabila Firash telah melarang Syaf untuk datang ke majlis pengembumian Farish kerana tidak mahu status mereka diketahui ramai. 
Kehidupan sebagai seorang isteri langsung tidak dipedulikan apatah lagi perkahwinan mereka dirahsiakan atas permintaan Firash. Firash dan Syaf tinggal berasingan di rumah bujang masing-masing. Firash yang lebih dikenali sebagai Chad di kalangan rakan-rakannya meneruskan kehidupannya sebagai seorang pelajar universiti dalam jurusan kejuruteraan. Datin Farizah terpaksa ikut kehendak anaknya yang kurang matang itu dan berusaha untuk menyatukan Firash dan Syaf di bawah satu bumbung satu hari nanti. 
Syaf kembali bekerja sebagai jurutera. Jarang sekali Firash dan Syaf berjumpa. Kalau bertemu, Firash sering melemparkan kata-kata sinis untuk menyakitkan hati Syaf manakala Syaf hanya menelan dan memendamkan dalam hatinya. 
Suatu hari, Datin Farizah telah merancang kenduri arwah buat Farish yang akan diadakan di kampung mereka di Terengganu. Syaf dipelawa ikut bersama. Syaf hanya dikenali sebagai anak angkat kepada Datin Farizah sahaja untuk mengelakkan sebarang kemusyikilan. 
Di sana, Syaf bertemu dengan rakan universitinya, Haqimy yang juga merupakan abang sepupu kepada Firash. Pertemuan itu membawa kembali nostalgia mereka semasa belajar. Melihat kepada kemesraan Syaf dan Haqimy, Firash berasa cemburu. 
Syaf telah ditugaskan ke Kerteh, Terengganu. Firash memberi persetujuan kerana dia juga bakal menjalani latihan pratikal di tempat Syaf bekerja. Syaf terkejut apabila berjumpa dengan Haqimy yang juga bekerja di situ. Bermulalah pelbagai insiden yang melucukan kerana Haqimy yang tidak mengetahui status sebenar Syaf dan Firash telah mula mengambil berat dan menyayangi Syaf. 
Dalam marah dan cemburu kepada Haqimy, Firash mula mengambil hati Syaf. Apabila Syaf mula terharu dengan usaha Firash, dia menerima sepucuk surat misteri yang berbau ugutan beserta VCD yang menunjukkan kemesraan Rania dan Firash. Raina tidak pernah berputus asa untuk menggoda Firash walaupun mereka ialah adik-beradik tiri kerana Firash bakal menjadi waris tunggal harta Datuk Fakhrul. 
Firash cuba memberi penjelasan tetapi keadaan bertambah rumit sehingga Syaf meletak jawatan dan menghilangkan diri. Sejak itu, baru Firash sedar akan ego dan sikap kurang matangnya telah mensia-siakan cinta Syaf kepadanya. Bagaimanakah Firash membuktikan kesungguhannya untuk menyayangi dan menjaga Syaf sebagai isterinya?






nice dress she's wearing!



someday i wish..
my future imam would fall in love with me every time he look at me..
and take me to jannah along with him.. :')


2 comments:

  1. wahhh...dah baca novelnya =)
    so mana lagi best, novel atau drama?

    tak tahu kenapa, tapi kenapa momoy tengok tiz semacam gemuk je dalam drama ni. sebab baju dia ker dia nampak cenggitu

    ReplyDelete
  2. Momoy,sebab dah tengok drama dulu..so novel dah jadi kurang menarik..haha..mungkin baju kot.. :)

    ReplyDelete

Leave your lovely thoughts here :)
Tinggalkan kata-kata manis anda di sini :)

Y
Aching hearts :(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...