Hari Kesepuluh.


Assalamualaikum.
it's 10th of August 2014.
hari kesepuluh.
let's just left the formality out of the writing today.
let's use aku kau instead.


aku rasa macam baru lepas hidup daripada kematian.
aku rasa macam baru lepas dibangkitkan dari tidur yang lama.
seminggu tanpa air mata itu sakit.
Allah itu cukup tau sebab itu dia ciptakan air mata, untuk dijadikan medium meluahkan rasa hati..
when there's no words left for you to say.
cuma kali ni semua tu lebih pedih bagi aku.
sebab untuk menangis pun aku tak mampu.
aku hanya kaku.
beku.


minda aku jadi beku.
otak seakan berhenti berfikir seketika.
perasaan tak usah ditanya, seakan bercampur baur.
baru hari ni kekuatan itu datang untuk menulis sesuatu.
baru hari ini aku rasa aku lebih hidup.
baru hari ni aku rasa macam manusia.


redha ke aku? persoalan yang paling nyata?
semulia mana aku untuk redha pada semua ini.
pada hambaMu yang amat aku percaya,,
yang aku pegang teguh kehadirannya dalam hidup aku dalam sedar atau fantasi.
saban waktu aku fikir,,saban hari aku berharap jawapan.
aku bertanya sini.
bertanya sana.
resah.
namun aku lupa sesuatu.
ALLAH.


jawapannya hanya Allah.
bila kita sedih kita perlu kekuatan kita perlu cari Allah kerana Allah itu adalah kekuatan.
bila kita hilang arah tuju dek kerana rakusnya makhluk ciptaanNya, kita kena cari Allah sebab cuma Allah yang kena siapa makhluk ciptaaNya.
bukan kau.
bukan aku.
bukan dia.
hanya Allah.


apa aku rasa sekarang?
tak perlu tanya.
aku tak ada jawapannya.
sebab aku cuma manusia biasa..ada khilaf ada jahilnya.
kalau aku masih berlagak bak orang paling hebat pada saat aku jatuh ni nanti Allah bagi balasan lagi pedih.
aku cuma boleh cakap, tak ada apa aku boleh buat.
menangis?
meratap?
merayu?
nothing..semua tu langsung tak ada.
kenapa?
mungkin sebab aku dah terlalu penat dengan semua sandiwara dunia ni.
dengan semua dusta nestapa dunia ni.


aku marah ke? aku kecewa ke?
aku sedih ke?
tipu kalau aku cakap tak.
orang gila je yang tak rasa semua tu dalam keadaan macam ni.
sakit ke aku?
setiap hari aku kumandangkan surah yasin di telinga supaya tidur aku lena.
setiap hari aku kena paksa untuk makan sebelum ibu call,,
so i don't have to lie to my mom that i have eaten instead of not.
jadi sakit ke aku?
tapi siapa aku untuk menolak takdir Allah.
people said that the best lesson to be learnt is through pain.
so basically Allah just want me to learn this lesson in life,,
that not everyone needs you, not everyone loves you.
you just have to accept the fact that somehow there are people who are just there for some times and leaves.
there are people who will use you to make benefit of themselves.
because they are humans.
and human makes errors.


tak apa lagi yang aku boleh cakap.
tak ada apa lagi yang aku boleh gambarkan.
habis sudah perkataan dan banyangan.
for you, 
you know who i am.
inside and out.
what i like and don't..what i need and not..what i care and hate.
we know each other so well.
that i don't need to spill even a sip of words to make you to understand how do i feel now.
setel.


maaf?
hanya Allah yang boleh buat orang yang buat salah minta maaf.
sebab kesedaran datang dari Dia.
aku teruk dipersendakan.
dijadikan mainan.
tapi tak apa.
aku serah segalanya pada Allah.
aku tak marah.
aku cuma minta semoga Allah tunjukkan aku jalan keluar dari kekusutan ni.
semoga Allah ampunkan dosa aku,,
dan grant my wish.
timbulkan rasa dalam hati itu.
sebab aku sedar aku takkan mampu dapat yang lebih baik dari itu lagi.
kerana aku bukan lagi yang terbaik.
ALLAH.
BANTU AKU.






4 comments:

Leave your lovely thoughts here :)
Tinggalkan kata-kata manis anda di sini :)

Y
Aching hearts :(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...